Zoals u kunt zien heeft de website van de historische Vereniging Schagen en Omgeving een metamorfose ondergaan. Het in elkaar laten vloeien van de website van de Historische Vereniging en Het geheugen van Schagen maakte een rigoureuze herziening van de site noodzakelijk. Het resultaat is een zeer overzichtelijke website die een veelheid van historisch materiaal ter beschikking heeft, die aan u als gebruiker gepresenteerd wordt.

De website is een niet meer weg te denken ondersteuning van de Historische Vereniging voor het over het voetlicht brengen van informatie. Het betreft niet alleen een weergave van historisch onderzoek, maar ook de aankondiging van bijvoorbeeld lezingen van de historische vereniging in ons pand de Nieuwe Nes of elders in Schagen, overige activiteiten van onze vereniging of exposities in bijvoorbeeld museum Vreeburg - momenteel Vlaming - of het Zijper museum  - momenteel de wording van het Noordhollandsch Kanaal - in Schagerbrug.

Inbreng van historische verhalen door publiek is ook mogelijk door een stuk in te zenden via de button 'inzenden'. De inzending wordt dan in een buffer geplaatst en bekeken op inhoud en taal. Na de weging plaatsen we het artikel online met vermelding van de maker.

Kijk gerust eens rond op de site. Het is zeker de moeite waard.

Historische Vereniging Schagen en omstreken

Schoenmakerspad 1